Sunday, March 21, 2010

First Day of Spring!!!

A beautiful sunny day!! 67 degrees - it almost feels too warm. The tulip tips are poking through the ground right alongside the narcissus.
Cut all the grass bunches back in the front, it looks so much better now. We planted our Lindenbaum last night into the "big hole" the previous owner left us. One of my favorite trees. I can't wait to smell the sweet scent....

Der alte Lindenbaum

In Winters weissem, stillem Traum
da seh`ich mich als alter Lindenbaum :
Ich hab`mein grünes Laub verstreuet
und nichts ist, was mich freuet.

Das Land schläft in verschneiter Ruh
und Schnee deckt meine Zweige zu :
Nur selten huscht ein junges Reh
sehr eilig durch den harten Schnee.

Und stehn im Sommergrün und Windesrauschen
die frischen Wiesen längst im Blütenkleid
dann öffne ich die Blütenzweige weit
und werde fröhlich meinen Bienen lauschen!

No comments:

Post a Comment